måndag 4 februari 2008

Köksförvandling påbörjad!

Jag köpte detta lilla gula huset i december 2006
och det var ganska nergånget och gammalt.
Senaste tapetseringen hade ägt rum för
ca 15 årsen...
Så det var ett tag sen.
Men då blir det desto roligare att göra om,
eftersom förändringen blir så stor.

Som ensamstående med två små barn
finns det ju inget överflöd av varken tid eller pengar...
Så jag gör mina budgetrenoveringar,
ordentligt arbete men med små medel.

Tänkte visa idag hur köket såg ut innan,
bilderna är tagna några veckor efter inflyttningen....



Dregla inte ihjäl er nu för det fina kaklet...;)
Det ser ut som att man kastat olja på det,
för det är små utåtbuktande "fläckar" på kaklet.




Tapeten är en vit/beige-spräcklig strukturtapet från 80-talet.
Tjusigt!!



Här har förvandlingen av det mörka taket börjat...se skillnaden!!
Så snart jag är klar kommer fler bilder på det "nya" köket!

Ha en bra dag

Kram Hanna

3 kommentarer:

ängeln i vitt sa...

Men oj vad spännande det ska bli att följa förvandlingen. Hur går det med virkningen?

Ha det gott
Kram Carina

IKT i min vardag sa...

Man kan redan nu, utav sista bilden, ana att köket har genomgått något stort...
Du, dina stjärntavlor är fantastiska. Jag är stjärntokig och vill ha en likadan!

Kram Linda

enAnnan sa...

Jag vill se mer!!!!
:)
Du är suverän och det hoppas jag att du vet!
Puss