måndag 21 april 2008

Rensat i farmors källarförråd!

Eftersom jag är det enda barnbarnet
som uppskattar gamla saker
så passade det ju bra att jag hjälpte henne att rensa ur hennes källarförråd.
Hon kom inte ens in i förrådet, så fullt var det.


Min yngsta syster hjälpte till
och hittade några gamla skärp och scarfar som passade henne.
Jag hittade desto mer saker......sååå kul!!!!


Ett fint gammalt fönster






Ett förkläde som var så fint.
Farmors Mamma hade det i början av 1900-talet



Lite smått och gott




Älskade denna ramen,
den var från tidigt 1900-tal och så fin!



Jag hittade mycket mer saker,
men det får jag visa en annan dag :)


Sen måste jag ju visa vad jag köpte på Moster Malla häromdagen.
Fattas bara några virkade godsaker...måste jag ordna.



Hoppas ni också haft en underbar dag i det vackra vädret!!

Kramar Hanna

2 kommentarer:

Jeanette sa...

ohh..va fina saker=)
hoppas att allt är bra med dig gumman..höres snart..pussen

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men vilka underbara saker du hittat hos farmor!

Nu ska jag kurera mig ordentligt!
Ha en underbar helg!
kram Pernilla